ВЕРХОВНИЙ СУД УКРАЇНИ
ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ
Українська  |  English
Головна сторінка
Друк

 
 Маляренко В.Т.   Про досудове слідство, його недоліки і реформу
Maliarenko V.T. The prejudicial inquiry, its deficiency and reform

 У ПЛЕНУМІ ВЕРХОВНОГО СУДУ УКРАЇНИ
AT THE PLENUM OF THE SUPREME COURT OF UKRAINE

 

 СУДОВА ПРАКТИКА
JUDICIAL PRACTICE


  Рiшення у цивiльних справах
Decisions in civil cases

 Відповідно до ст. 1 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» приватизація державного житлового фонду — це відчуження квартир (будинків), кімнат у квартирах та одноквартирних будинках, де мешкають два і більше наймачів, та належних до них господарських споруд і приміщень (підвалів, сараїв тощо) державного житлового фонду на користь громадян України. Згідно із частинами 2, 3 ст. 10 зазначеного Закону власники квартир багатоквартирних будинків є співвласниками допоміжних приміщень будинку, технічного обладнання та елементів зовнішнього благоустрою; допоміжні приміщення окремо приватизації не підлягають. Для забезпечення ефективного використання приватизованих квартир та управління ними можуть створюватися товариства або об’єднання індивідуальних власників квартир. Отже, законом не передбачено, що після приватизації квартир до утворення зазначеного товариства (об’єднання) допоміжні приміщення залишаються у комунальній власності
 Відповідальність за неналежне виконання зобов’язань за договором повинна нести особа, яка не виконала ці зобов’язання, а за заподіяну шкоду — особа, яка в цьому винна
 Згідно з п. 1.1 Порядку визначення нормативних витрат житлово-експлуатаційних організацій, пов’язаних з утриманням будинків і прибудинкових територій, витрати на обслуговування внутрішньобудинкових мереж та обладнання виключаються зі складу тарифів на водо-, теплопостачання та водовідведення і включаються до складу квартирної плати. Отже, саме житлово-експлуатаційні організації зобов’язані утримувати будинки та прибудинкові території, на них же покладено обов’язок обслуговувати внутрішньобудинкові системи водо-, теплопостачання, водовідведення, зливової каналізації
 Відповідно до пунктів 2.1, 2.6 Правил утримання зелених насаджень міст та інших населених пунктів України державне управління зеленим господарством у містах та інших населених пунктах здійснюють місцеві органи державної виконавчої влади. Безпосереднє управління зеленим господарством міст (районів міст), селищ міського типу здійснюється відповідними структурними підрозділами органів державної виконавчої влади, на які покладаються функції: контролю за станом експлуатації та утримання об’єктів зеленого господарства незалежно від власності та відомчого підпорядкування в межах території міст та інших населених пунктів; обстеження зелених насаджень для оформлення ордерів на проведення санітарних вирубок, видалення сухостійких, пошкоджених хворобами й шкідниками дерев та кущів тощо, а також видача дозволів (ордерів) на вирубку сухостійких, буреломних і вітровальних та пошкоджених хворобами й шкідниками окремих дерев
 Згідно зі ст. 216 ЦПК України сторонам та третім особам, притягнутим до участі у справі, які фактично не були присутніми в судовому засіданні при розгляді останньої, суд надсилає копії рішення та ухвал про зупинення чи закриття справи або залишення заяви без розгляду протягом п’яти днів з дня їх оголошення. Це правило поширюється й на ті випадки, коли справа розглянута без участі однієї зі сторін в апеляційній інстанції

  Рішення у господарських справах
Decisions in commercial cases

 Обов’язковою умовою продажу об’єкта незавершеного будівництва є завершення будівництва цього об’єкта зі збереженням його первісного призначення
 Скарги на відмову державних виконавців відкрити виконавче провадження за визнаними претензіями не підлягають розгляду в господарських судах України. Відповідно до гл. 31-Г ЦПК учасники виконавчого провадження та особи, яких залучають до проведення виконавчих дій, оскаржують рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби до суду загальної юрисдикції

  Рішення у кримінальних справах
Decisions in Criminal Cases

 Особа, яка вперше вчинила злочин невеликої тяжкості, може бути звільнена від кримінальної відповідальності, якщо буде визнано, що на час розслідування або розгляду справи в суді внаслідок зміни обстановки вчинене цією особою діяння втратило суспільну небезпечність або сама вона перестала бути суспільно небезпечною
 Визначене за сукупністю вироків остаточне покарання має бути більшим, ніж покарання, призначене за новий злочин, і ніж невідбута частина покарання за попереднім вироком
 Визнаючи особу винною у вчиненні умисного вбивства за обтяжуючих обставин, суд повинен сформулювати обвинувачення і мотивувальну частину вироку виходячи з доведених кваліфікуючих ознак цього злочину
 Лісника не визнано службовою особою, а тому його дії, пов’язані з неналежним виконанням обов’язків з охорони лісу від самовільної порубки, кваліфіковано за ст. 197 КК України
 Дії особи, яка під час вчинення хуліганства заподіяла потерпілому тілесні ушкодження середньої тяжкості, підлягають кваліфікації за сукупністю злочинів

  У СУДОВИХ ПАЛАТАХ
AT THE JUDICIAL CHAMBERS

 

 СУДОВА СТАТИСТИКА
JUDICIAL STATISTICS

 

 ПРОБЛЕМИ СУДОВО-ПРАВОВОЇ РЕФОРМИ
ISSUES OF JUDICIAL-LEGAL REFORM

 

 ТОЧКА ЗОРУ
AN OPINION

 

 МІЖНАРОДНІ ЗВ’ЯЗКИ
INTERNATIONAL COOPERATION

 
© 2017. Верховний Суд України. Розробка Віадук-Телеком